Bedrijven

Loonbeslagen, uitkeren van voorschotten, vervroegd uitkeren van vakantiegeld, stress gerelateerde ziekmeldingen, slechte en negatieve sfeer op de werkvloer? Herkent u dit? Steeds meer organisaties worden geconfronteerd of opgezadeld met financiële problemen van werknemers. Uit onderzoeken blijkt dat daardoor medewerkers steeds slechter inzetbaar zijn op de werkvloer. Het ziekteverzuim stijgt en de afdelingen financiële administratie en HR krijgen er op deze manier een extra taak bij om dit in goede banen te leiden. Ook van leidinggevenden wordt steeds meer (inlevingsvermogen) gevraagd.

Stichting Knip wil graag uw werknemers door middel van praktische trainingen, vaardigheden en kennis overbrengen zodat zij niet (verder) in financiële problemen komen. Een goede basis wordt gecreëerd als uw werknemer zijn financiële huishoudboekje op orde heeft. De inhoud van de trainingen is divers en er wordt gewerkt met de laatste wet- en regelgeving.

De volgende onderdelen komen aan bod:

• Eigen financiële huishoudboekje maken
  • Inkomsten en uitgaven overzicht
  • Budgetteren (vaste lasten)
  • Lenen (wel of niet?)

Welk geldtype is uw werknemer?
Aan de eind van de training kan uw werknemer een jaarplanning maken. Wat zijn de (verwachte) inkomsten en wat zijn de (verwachte) uitgaven. Zo heeft uw werknemer overzicht en kan curatief in plaats van reactief handelen. Overzicht in de financiële huishouding brengt rust met zich mee en daardoor kwalitatief een betere inzetbaarheid van werknemer.

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via telefoon 06-23939681 / e-mail renate@stichtingknip.nl of 06-20069122 / e-mail gerieke@stichtingknip.nl of info@stichtingknip.nl

Danniëlle Mink
dannielle@stichtingknip.nl