Start nieuwe budgettrainingen na de zomervakantie!

Ben je inwoner van de gemeente Emmen, Midden-Drenthe of Midden-Groningen of huur je een woning bij de woningcorporaties Lefier, Domesta, Woonservice of het Groninger Huis?
Dan hebben wij een interessant bericht voor je!

Inzicht in je financiële situatie
Na de zomervakantie (september 2018) start Stichting Knip weer met haar gratis budgettrainingen. De budgettraining van Stichting Knip is gericht op het inzichtelijk maken van inkomsten en uitgaven.  Hoe weet je of je recht hebt op bepaalde toeslagen? Waar en hoe vraag je ze aan? Tijdens de trainingen hoef je trouwens niets over de persoonlijke financiële situatie te vertellen! Door middel van allerlei voorbeelden, haal je zelf eruit wat op jou van toepassing is of wat je kunt gebruiken.

In zeven trainingen van twee uur maken we in kleine groepen kennis met allerlei financiële onderdelen. Aan het eind van de training heb je zelf een financiële jaarplanning gemaakt, waarop je per maand kunt aflezen wat er precies heeft plaatsgevonden en wat er nog te komen staat. De doelstelling van de training is, dat je in de toekomst financieel zelfredzaam bent. Daarmee creëer je rust in je hoofd!

Wat kost zo’n training?
Een budgettraining van Stichting Knip is gratis voor inwoners van de gemeentes Emmen, Midden-Drenthe en Midden-Groningen én voor huurders van de woningcorporaties Lefier, Domesta, Woonservice en het Groninger Huis (dus ook uit andere gemeenten).

Waar worden de trainingen gegeven?
De locatie van de trainingen wordt bepaald aan de hand van de aanmeldingen en half augustus bekend gemaakt.

Aanmelden of meer informatie ?
Wil je je aanmelden voor de training of heb je een vraag over de stichting en de training, bel of stuur een e-mail naar
Marga Plas (telefoonnummer 06-22283468, marga@stichtingknip.nl).