Budgetcursus voor inwoners gemeente Midden-Drenthe

Gratis training van Stichting Knip aangeboden door de gemeente.

Met ingang van komend najaar kunnen alle inwoners van de gemeente Midden-Drenthe gebruik maken van een gratis budgettraining. De gemeente zet hiermee actief in op de preventie van financiële problemen. De trainingen worden gegeven door de professionals van Stichting Knip en zijn gratis te volgen voor de inwoners van de gemeente Midden-Drenthe.

In navolging van de gemeente Emmen, de gemeente Midden-Groningen en een aantal woningcorporaties biedt nu ook de gemeente Midden-Drenthe haar inwoners de mogelijkheid tot het volgen van een budgettraining via Stichting Knip.

De budgettraining van Stichting Knip is gericht op het inzichtelijk maken van wat de (verwachte-) inkomsten en uitgaven zijn. Tijdens de trainingen hoeft er niets over de persoonlijke financiële situatie verteld te worden. In zeven bijeenkomsten van twee uur maken de cursisten in kleine groepen kennis met allerlei financiële onderdelen. Aan het eind van de training heeft de cursist zelf een financiële jaarplanning gemaakt, waarop hij/zij per maand kan aflezen wat er precies heeft plaatsgevonden en wat er nog te komen staat. De doelstelling van de training is, dat je in de toekomst financieel zelfredzaam bent. Daarmee creëer je rust in je hoofd.

Het volgen van een budgettraining is, zoals aangegeven, geheel kosteloos voor de deelnemers. De eerste cursus voor de inwoners van Midden-Drenthe start medio september 2018.

Geïnteresseerden kunnen een e-mail sturen naar info@stichtingknip.nl. Vermeld hierin uw naam en adresgegevens. Stichting Knip neemt dan contact met u op.

Voor meer informatie kunt u ook bellen met Marga Plas van Stichting Knip.
Zij is te bereiken op nummer 06-22 28 34 68.