Column - De jungle van geldzaken en administratie

Afbeelding Column - De jungle van geldzaken en administratie

Het valt niet mee in een wereld vol uitdagingen, beproeving en soms tegenslagen om je als jongere veilig een weg te banen in de jungle van geldzaken en administratie. Een aanvraag voor huurtoeslag? Een aanmaning voor onbetaalde huur? Of misschien is de verleiding van een nieuwe telefoon bij een abonnement toch erg groot? En hoe zit dat met zorgtoeslag als ik 18 word?

Ik kom het als jongerencoach van 2Getthere regelmatig tegen. Jongeren met geldzorgen of gewoon veel vragen over geldzaken. Gelukkig staat er in Zuidoost-Drenthe altijd een team van ervaren en behulpzame mensen klaar om iedereen die dat nodig heeft te ondersteunen bij tal van geldzaken. Als coach van 2Getthere werk ik graag samen met Stichting Knip vanwege hun daadkracht en expertise. Ongeacht je situatie kun je bij Stichting Knip altijd rekenen op actie, gericht op jouw hulpvraag, jouw doelen en jouw tempo. Niemand wordt geboren als expert accountant, maar iedereen kan wel leren veilig met geld om te gaan en daar wil Stichting Knip jou graag bij helpen. Ook voor extra tips en tricks is het altijd handig de budgettraining te volgen, zelf als je niet direct geldzorgen hebt. Zelf heb ik mogen ervaren hoe effectief de budgettraining, aangeboden door Stichting Knip, kan zijn. Integer, maar effectief, leer je stap-voor-stap alles wat je moet weten over je inkomsten en uitgaven zodat jouw dromen een stap dichterbij komen. Hoeveel valt er voor jou nog te besparen voor leuke dingen zoals een vakantie of een nieuwe scooter?

Doe mee en wees geen dief van je portemonnee!

Christiaan Brandt

Jongerencoach 2Getthere Zuidoost-Drenthe‚Äč