Geldlessen

Geldlessen voor jongeren

Afbeelding Geldlessen voor jongeren

Omgaan met geld kun je leren! Stichting Knip helpt je hier graag mee. Wij maken je op een leuke manier wegwijs in de wereld van de financiën. Kinderen die van hun ouders niet goed leren om met geld om te gaan, krijgen later vaak financiële problemen. Wij zijn van mening dat preventie bij de jeugd begint en vinden het daarom belangrijk dat er op scholen structureel aandacht is voor het omgaan met geld. De lessen en de workshops zijn afgestemd op jouw leeftijd en worden gegeven door jongeren- en budgetcoaches.

Vooral op het MBO blijken leerlingen nog veel te kunnen leren op het gebied van geld. Deze jongeren beginnen vaak al vroeg met werken en verdienen op jonge leeftijd al relatief veel geld. Tegelijkertijd zijn er genoeg jongeren die van dit geld toch niet rond kunnen komen. Ze weten bijvoorbeeld niet dat ze recht hebben op zorgtoeslag. Of ze hebben een dure telefoonverzekering die misschien niet nodig is.

Door de geldlessen van Stichting Knip te volgen, worden scholieren/studenten wegwijs gemaakt in de wereld van verzekeringen en leren ze een ‘huishoudboekje’ bij te houden. Maar uiteraard is het voor alle kinderen – niet alleen die op het MBO – belangrijk om om te leren gaan met geld.

Ben je nieuwsgierig geworden, kijk dan op onze website www.stichtingknip.nl voor meer informatie of stuur een e-mail naar info@stichtingknip.nl.