Jouw Knip 2019: meld je nu aan!

JIJ BENT ER TOCH OOK BIJ? DE GRATIS ‘JOUW KNIP 2019’ AVOND
DONDERDAG 13 DECEMBER 2018 | PRO EMMEN | 18:30 -21:00 UUR

Op donderdag 13 december a.s. blikken we terug en kijken we vooruit! Wat gaat het nieuwe jaar je financieel brengen? Welke minimaregelingen zijn er te verwachten? We kijken naar de zorgverzekering in het nieuwe jaar en vertellen je hoe je energie kunt besparen. Ga jij in je in 2019 op jezelf wonen? Dan mag je 'Jouw Knip' zeker niet missen! We praten je bij over alles waar je rekening mee moet houden wanneer je zelfstandig gaat wonen. We zijn er trots op dat 'Jouw Knip 2019' wordt geopend door de Emmense wethouder Participatie, Zorg en Inkomen: Raymond Wanders.

Kom ook naar 'Jouw Knip 2019' en doe mee met één van de volgende gratis workshops:

Workshop 1: Jouw zorgverzekering in 2019. Tijdens deze workshop vertelt Pauline van Smoorenburg je alles over de zorgverzekering voor het nieuwe jaar. Hoe kun je overstappen, welke keuzes maak je? Waar moet je allemaal op letten en word je overal geaccepteerd?

Workshop 2: Welke minimaregelingen kent Emmen?
Weet jij welke regelingen er in de gemeente Emmen zijn?

Hilda Timmer praat je bij en legt uit wat de mogelijkheden zijn en hoe je hiervan gebruik kunt maken.

Workshop 3: op jezelf!
Een eigen voordeur en huishouden! Wat kost dat eigenlijk en waar moet je rekening mee houden? Huur, gas, licht, water, boodschappen; weet jij hoeveel je nodig hebt om rond te komen? Margreet Bosman informeert je over alles wat komt kijken bij deze bijzondere stap in leven.

Workshop 4: energie besparen.
Wat kost water koken met een fluitketel ten opzichte van een waterkoker? Wat levert het vervangen van lampen je op? En een apparaat op de stand-by stand; dat verbruikt toch nauwelijks stroom? De Huurdersfederatie Zuidoost Drenthe legt uit hoe je op vaak eenvoudige wijze flink wat energie (en geld) kunt besparen.

Hoe werkt het?

• De workshops zijn gratis; je kunt één workshop volgen
  • Je hoeft niet eerder een training van Stichting Knip te volgen of gevolgd te hebben
    om deel te nemen aan de workshop
  • Bij binnenkomst (op de avond zelf) geef je door welke workshop je wilt bijwonen.
  • Kom op tijd zodat je er zeker van bent dat je de workshop van je keuze kunt volgen.

'Jouw Knip 2019' vindt plaats bij: PRO Emmen aan de Ullevi 21

Inloop met koffie, thee en wat lekkers om 18:30 uur.
Om 19:00 uur start het programma. Rond de klok van 21:00 uur besluiten we de avond.

Doe je mee? Meld je aan per e-mail: info@stichtingknip.nl of bel met 06 22 28 34 68.