Workshops vormen mooie aanvulling op de budgettrainingen

Op donderdag 11 oktober jl. was het gezellig druk bij PRO Emmen; met bijna 40 deelnemers mag de thema avond van Stichting Knip goed bezocht genoemd worden. De avond stond in het teken van vier onderwerpen rondom geld: zo waren er workshops over pensioenen, gezond en goedkoop koken, het voorkomen van schulden en was er een dubbele workshop voor jongeren en hun ouders over de financiële gevolgen van meerderjarigheid.

De feedback van de deelnemers was zeer positief. ‘Ik heb nuttige tips gekregen over zorgtoeslag en de studiefinanciering bijvoorbeeld’, vertelt de bijna 18-jarige Wesley*  die met zijn moeder de workshop ‘Help, mijn kind wordt 18’ volgde. Zijn moeder Ineke* is ook tevreden: ‘Wesley is onze oudste, we weten eigenlijk niet wat we moeten verwachten wanneer hij straks 18 wordt. Hoe zit het met de kosten van een zorgverzekering? Moeten wij dat regelen? Vanavond heb ik daar veel informatie over gekregen’. Bernadette* bezocht de workshop ‘Financiële problemen de baas’. ‘Ik vind het soms best lastig om de eindjes aan elkaar te knopen. Ik volgde daarom al eens eerder een budgettraining van Stichting Knip. De workshop van vanavond ging net even dieper in op de zaken die we in de training besproken hadden’.

Ook de coaches zijn erg enthousiast over de tweede editie van de workshopavond. ‘Er was veel interactie met de deelnemers; dat maakt het geven van zo’n workshop erg leuk om te doen’, aldus coach Gerieke Menkveld, die samen met Jobcoach Monika Rol-Habing  verantwoordelijk was voor de workshop over het voorkomen van schulden. Gerieke gaat verder: ‘De locatie bij PRO Emmen is ook erg prettig. We waarderen het enorm dat zij hun locatie belangeloos ter beschikking stellen aan ons. De school gaat hiervoor speciaal open!’ Zoals aangegeven was dit de tweede thema-avond. Stichting Knip is voornemens om tweemaal per jaar een workshop-avond te organiseren. Steeds in april en oktober. De korte en praktische workshops bieden verdieping op de onderwerpen die in de reguliere budgettrainingen aan de orde komen. ‘En gezien de mooie opkomst en de enthousiaste reacties van de deelnemers, voorzien we daarmee dus in een behoefte’, besluit Gerieke haar verhaal.
 i.v.m. privacy zijn de namen van de deelnemers gefingeerd

Wil je op de hoogte gehouden worden van thema-avonden en/of de budgettrainingen van Stichting Knip? Volg ons dan op Facebook en Twitter: @stichtingknip.