Budgettraining Stichting Knip levert zelfvertrouwen en inzicht op.

Deelnemers wegwijs in de wereld van besparen en financieel overzicht.

Onlangs rondde Stichting Knip weer enkele budgettrainingen af voor inwoners van Emmen, Midden-Groningen en Schoonebeek. De deelnemers en trainers kijken terug op geslaagde trainingen. De budgettraining van Stichting Knip voorziet duidelijk in een behoefte.

Pauline van Smoorenburg, Hilda Timmer en Gerieke Menkveld, drie trainsters van Stichting Knip, zijn trots. ‘Hun’ cursisten gingen allemaal met het felbegeerde certificaat naar huis.

‘Het geven van de trainingen is echt super leuk om te doen! Het is mooi om van de deelnemers te horen dat zij veel aan de training te hebben gehad: zij hebben overzicht en inzicht gekregen in hun eigen financiële huishouding en hebben meer kennis over toeslagen, belasting en regelingen. Doordat ze meer inzicht hebben, weten ze ook hoe en waar ze kunnen besparen. Het is toch geweldig dat we dat in zeven weken weten te realiseren!’, vertelt Pauline.

Gerieke gaat verder: ‘We doen dit inmiddels al jaren en we zien dat de training de mensen echt iets te bieden heeft. Tijdens de trainingen hoeven de deelnemers niets over hun persoonlijke financiële situatie te vertellen, dat is namelijk helemaal niet van belang. Dat maakt ook dat onze trainingen heel laagdrempelig zijn. Wil je wel wat delen of vertellen over je situatie, dan is dat geen probleem. Maar het hoeft niet. Alles wat je met ons deelt, blijft natuurlijk bij ons’.  Hilda Timmer: ‘Tijdens de laatste trainingsbijeenkomst mochten we de heer Cor Pijnaker van de Huurdersfederatie ontvangen. Hij heeft een interessante presentatie over het besparen van energie gegeven. Inzicht hebben in je financiële situatie is één, weten hoe en waarop je kunt besparen maakt je financiële plaatje compleet’.

Een budgettraining van Stichting Knip is gratis voor inwoners van de gemeenten Emmen, Midden-Drenthe en Midden-Groningen. Huurwoning, koophuis, loondienst, uitkering of studerend, jong of ouder: iedereen kan zich aanmelden!  Daarnaast is de training gratis volgen voor huurders van de woningcorporaties Lefier, Domesta, Woonservice en het Groninger Huis uit andere dan de hiervoor genoemde gemeenten. De trainingen starten op meerdere momenten en meerdere locaties per jaar. In zeven trainingen van twee uur maak je in kleine groepen kennis met allerlei financiële onderdelen. Aan het eind van de training heb je zelf een financiële jaarplanning gemaakt, waarop je per maand kunt aflezen wat er precies heeft plaatsgevonden en wat er nog te komen staat.

Wil je je aanmelden voor de training of heb je een vraag over de stichting en de training, neem contact met ons op!