Gratis online training voor inwoners van Midden-Groningen

Mei 2020. Het Coronavirus houdt heel Nederland nog steeds in zijn greep. Ook voor Stichting Knip hadden de maatregelen tot gevolg dat de budgettrainingen op de diverse locaties in Noord-Nederland per direct gestopt moesten worden.  ‘We hebben inmiddels een prima alternatief gevonden: online trainingen via een videodienst. De pilot was een succes, waardoor op zeer korte termijn de trainingen in de gemeente Midden-Groningen weer van start gaan. Er zijn nog plekken vrij, dus er kunnen nog mensen deelnemen’,  aldus Renate Slagter van Stichting Knip.

De online budgettraining wordt door de gemeente Midden- Groningen, Lefier en Groningerhuis aan haar inwoners, huurders en woningzoekenden aangeboden en kost de deelnemers dus helemaal niets! De enige voorwaarde is dat je als deelnemer woonachtig bent in de gemeente Midden-Groningen. Huurwoning, koophuis, loondienst, uitkering of studerend, jong of ouder: iedereen kan zich inschrijven voor deze gratis online training!

Renate Slagter: ‘De trainingen kunnen gevolgd worden via een laptop of pc. Er wordt een videoverbinding tot stand gebracht zodat de trainer en de deelnemers met elkaar contact kunnen hebben. Het enige dat deelnemers nodig hebben is een computer met een webcam en een internetverbinding. Je hoeft verder geen programma’s te downloaden of enige computerkennis te hebben. Het is erg laagdrempelig; iedereen kan het. We nemen van tevoren ook altijd even telefonisch contact op met de deelnemer om te testen of alles werkt’.

De inhoud van de online training is nagenoeg gelijk aan de oorspronkelijke budgettrainingen; In zeven online sessies van twee uur maak je samen met maximaal 6 andere cursisten kennis met allerlei financiële onderdelen. Aan het eind van de training heb je zelf je eigen financiële jaarplanning gemaakt, waarop je per maand kunt aflezen wat er precies heeft plaatsgevonden en wat er nog te komen staat. De doelstelling van de training is, dat je in de toekomst financieel zelfredzaam bent.

De online training cursus voor de inwoners van Midden-Groningen start volgende week. Wil je meedoen of eerst meer informatie? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Marga Plas van Stichting Knip. Zij is te bereiken op nummer 06-22 28 34 68. Of stuur ons een bericht