Gratis workshopavond op 11 april a.s.

MIS HET NIET: DE GRATIS THEMA AVOND VAN STICHTING KNIP!
DONDERDAG 11 APRIL 2019 | PRO EMMEN | 18:45 -21:00 UUR

Wil jij meer weten over hypotheken, pensioenen, belastingen en toeslagen, het werk van de notaris of wat er financieel komt kijken bij het moment dat je kind 18 wordt? Dan mag je de thema avond van Stichting Knip niet missen. Op donderdag 11 april a.s. ben je van harte welkom voor het volgen van één van de volgende gratis workshops:

WORKSHOP 1: Pensioen; een feestje?
Je werkzame leven zit erop! Maar waar ga je van leven? Tijdens deze workshop vertelt budgettrainer Pauline van Smoorenburg je alles over AOW, pensioenen en de regels.

WORKSHOP 2: Een huis kopen; kan ik dat?
Het blijft een bijzondere gebeurtenis in iemands leven: het kopen van een woning. Ageeth Middeljans-Kuiper, financieel adviseur van de Rabobank praat je in deze workshop helemaal bij over alles wat daarbij komt kijken.

WORKSHOP 3: Help, mijn kind wordt 18!
Wanneer je kind meerderjarig wordt verandert er een heleboel. Budgettrainer Hilda Timmer vertelt je waar je als ouders aan moet denken en wat er geregeld moet worden wanneer je kind de leeftijd van 18 jaar bereikt.

WORKSHOP 4: BELASTINGEN EN TOESLAGEN
Belastingen…we hebben er allemaal mee te maken. Maar betaal je niet teveel belasting en maak je wel optimaal gebruik van de beschikbare toeslagen? Misschien heb je zelfs wel iets te vorderen van de Belastingdienst! Budgetcoach Gerieke Menkveld zet alles helder voor je op een rijtje.

WORKSHOP 5: WANNEER HEB JE EEN NOTARIS NODIG?
Het maken van een testament, de afwikkeling van een erfenis, het opstellen van huwelijkse voorwaarden en/of samenlevingscontracten. Zomaar wat voorbeelden van gebeurtenissen waarbij een notaris in beeld is. Weet jij wanneer je nog meer een notaris nodig hebt? Nathalie Huizing-Ledda praat je bij in deze informatieve workshop.

Hoe werkt het:

• De workshops zijn gratis; je kunt één workshop volgen.
  • Je hoeft niet eerder een training van Stichting Knip te volgen of gevolgd te hebben.
  • Geef bij aanmelding je eerste én je tweede keuze door.
  • De workshops gaan door bij voldoende deelname, maximaal 25 deelnemers per workshop.
  • Aanmelden kan tot uiterlijk 4 april a.s.

De workshops vinden plaats bij PRO Emmen aan de Ullevi 21. Inloop met koffie, thee en wat lekkers om 18:45 uur. Om 19:00 uur starten de workshops. Rond de klok van 21:00 uur besluiten we de avond. Doe je mee? Meld je aan per e-mail: marga@stichtingknip.nl of bel met 06 22 28 34 68. Vermeld je naam en telefoonnummer en geef de workshop van je eerste en tweede keuze aan.