Gefeliciteerd! Certificaat in the pocket!

Vier Menso-deelnemers ronden de budgettraining af

Emmen, augustus  2019. In samenwerking met Menso verzorgt Stichting Knip een budgettraining voor de deelnemers aan het re-integratietraject van Menso. Vlak voor het weekend mocht trainster Gerieke Menkveld weer aan vier deelnemers het certificaat overhandigen.

Door Cick Geers

Terecht trots poseerden ze met hun zojuist behaalde certificaat: vier deelnemers, die onderdeel uitmaken van een groep die wordt begeleid door Menso, rondden onlangs hun budgettraining af. Menso is een organisatie die mensen in staat wil stellen zich optimaal te ontwikkelen naar een passende (werk)plek in de samenleving. Zij zijn er voor werkzoekenden, werkgevers, zelfstandigen en jongeren onder de 27 jaar.

Onderdeel van die begeleiding is het volgen van een budgettraining van Stichting Knip. ‘Wij focussen op financiële zelfredzaamheid; onze trainingen geven inzicht en overzicht op financieel gebied. Bewustwording maakt ook een groot onderdeel van de training uit. Dat sluit prima aan bij de doelstelling van Menso.’, aldus Gerieke.

Tijdens de training hebben de deelnemers geleerd een eigen Persoonlijk Budget Advies te maken. Iedereen weet nu exact hoe hun eigen gemiddeld maandoverzicht eruit ziet. “Wat komt er binnen en waar besteed ik mijn geld aan?” is één van de vragen die beantwoord wordt tijdens de training. ‘We discussiëren ook uitgebreid over de vraag waarom je aan bepaalde zaken geld moet of wilt uitgeven. En natuurlijk reiken we interessante tips en besparingsmogelijkheden aan’, vertelt de trainster van Stichting Knip.

Stichting Knip verzorgt naast deze specifieke trainingen ook budgettrainingen voor alle inwoners van de gemeente Emmen, gemeente Midden-Groningen, gemeente Midden-Drenthe, huurders en woningzoekenden van Lefier, Domesta, Woonservice en van het Groninger Huis. De trainingen zijn gratis voor de deelnemers; de kosten van de training komen voor rekening van de opdrachtgever. Zij dragen hiermee bij aan het welzijn, welbevinden en financiële gezondheid van hun in- en bewoners. verwachtingen. Bent u geïnteresseerd in de budgettrainingen van Stichting Knip? Neem gerust contact met ons op. We gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.