Gratis thema avond op 10 oktober 2019

DAAR IS ‘IE WEER: DE GRATIS THEMA AVOND VAN STICHTING KNIP!
DONDERDAG 10 OKTOBER 2019 | PRO EMMEN | 18:45 -21:00 UUR

Wil jij meer weten over pensioenen? Vraag jij je wat er allemaal verandert wanneer je zelf (of je kind) 18 wordt? Altijd al willen weten wat het werk van de notaris inhoudt of ben je op zoek naar tips om schulden te voorkomen? Dan mag je de thema avond van Stichting Knip niet missen. Op donderdag 10 oktober a.s. ben je van harte welkom voor het volgen van één van de volgende gratis workshops:

WORKSHOP 1: Pensioen; een feestje?
Je werkzame leven zit erop! Maar waar ga je van leven? Tijdens deze workshop vertelt budgettrainer Pauline van Smoorenburg je alles over AOW, pensioenen en de regels.

WORKSHOP 2: YES! ik ben eindelijk 18!
Je wordt binnenkort of bent net 18 geworden. Gefeliciteerd! Je mag stemmen, alcohol drinken en alle beslissingen zelf nemen. Leuk, maar misschien toch ook spannend. Want nu je 18 bent, ben je ook zelf verantwoordelijk voor je financiën. Weet jij wat dat betekent? Waar loop je tegenaan? Waar geef je je geld aan uit? Onze jongerencoach neemt je mee in de wereld van de meerderjarigheid en praat samen met jou en andere jongeren over je nieuwe verantwoordelijkheden.

WORKSHOP 3: Help, mijn kind wordt 18!
Wanneer je kind meerderjarig wordt verandert er een heleboel. Budgettrainer Hilda Timmer vertelt je waar je als ouders aan moet denken en wat er geregeld moet worden wanneer je kind de leeftijd van 18 jaar bereikt.

WORKSHOP 4: FINANCIELE PROBLEMEN DE BAAS
Schulden… zolang ze niet problematisch worden, lijkt er weinig aan de hand. Maar hoe voorkom je dat je schulden je leven gaan beheersen? Welke vormen van schuldhulpverlening zijn er? In deze workshop door budgetcoach Gerieke Menkveld wordt je geïnformeerd hoe je schulden kunt voorkomen en waar je terecht kunt als je hulp nodig hebt.

WORKSHOP 5: WANNEER HEB JE EEN NOTARIS NODIG?
Het maken van een testament, de afwikkeling van een erfenis, het opstellen van huwelijkse voorwaarden en/of samenlevingscontracten. Zomaar wat voorbeelden van gebeurtenissen waarbij een notaris in beeld is. Weet jij wanneer je nog meer een notaris nodig hebt? Nathalie Huizing-Ledda praat je bij in deze informatieve workshop.

Hoe werkt het:

• De workshops zijn gratis; je kunt één workshop volgen.
    Je hoeft niet eerder een training van Stichting Knip te volgen
    of gevolgd te hebben.
  • Geef bij aanmelding je eerste én je tweede keuze door.
  • De workshops gaan door bij voldoende deelname,
    maximaal 25 deelnemers per workshop.
  • Aanmelden kan tot uiterlijk 3 oktober a.s.

De workshops vinden plaats bij PRO Emmen aan de Ullevi 21.
Inloop met koffie, thee en wat lekkers om 18:45 uur.
Om 19:00 uur starten de workshops. Rond de klok van 21:00 uur besluiten we de avond.

Doe je mee? Meld je aan per e-mail: marga@stichtingknip.nl of bel met 06 22 28 34 68. Vermeld je naam en telefoonnummer en geef de workshop van je eerste en tweede keuze aan.