Budgetcoaching

In onze budgettrainingen sturen we de cursisten aan op zelfredzaamheid, leren om vooruit te kijken en te plannen. Na het volgen van de training heeft de deelnemer (meer) inzicht in de financiële situatie. Verder weet hij/zij welke toeslagen er zijn, waar hij/zij recht op heeft, weet de deelnemer waar aanvullende informatie gevonden kan worden en hoe je deze regelingen kan aanvragen. De inhoud van de training is erop gericht om mensen te leren hun eigen keuzes te maken. Hiermee stimuleert de trainer het bewust worden van eigen verantwoordelijkheid. De zelfredzaamheid wordt vergroot en mensen leren om vooruit te kijken en te plannen. Dit zorgt voor rust en overzicht. Budgettraining vindt in kleine groepen plaats.

1 op 1
Soms heeft iemand meer aandacht nodig of is het niet wenselijk of mogelijk de budgettraining in een groep te volgen. Voor deze doelgroep biedt Stichting Knip budgetcoaching aan: 1 op 1 coaching, waarbij een deelnemer persoonlijk begeleid wordt bij het maken van bijvoorbeeld een financiële planning. Budgetcoaching heeft hetzelfde doel als budgettraining: het vergroten van zelfredzaamheid en leren vooruitkijken en plannen. Alleen de vorm is anders en meer op iemands persoonlijke situatie toegespitst. Maatwerk dus!