Teamfoto

Budgettrainingen

Elk financieel huishoudboekje is uniek. De budgettrainingen van Stichting Knip zijn gericht op het inzichtelijk maken van wat de (verwachte-) inkomsten en uitgaven zijn. Door gebruik te maken van praktisch trainingsmateriaal, worden trainingen gegeven waaraan iedereen kan deelnemen. Tijdens deze trainingen hoeft er niets over de persoonlijke financiële situatie verteld te worden. Door middel van allerlei voorbeelden, haal je er zelf uit wat persoonlijk van toepassing is en wat je kunt gebruiken.

Zeven bijeenkomsten
In zeven bijeenkomsten laten we de cursisten in kleine groepen kennis maken met allerlei financiële onderdelen. Aan het eind van de training heeft de cursist zelf een financiële jaarplanning gemaakt, waarop hij/zij per maand kan aflezen wat er precies heeft plaatsgevonden en wat er nog te komen staat. De doelstelling van de training is, dat je in de toekomst financieel zelfredzaam bent en daarmee rust hebt in je hoofd.

Wil jij ook ...
 Balans tussen inkomen en uitgaven?
 Rust in je hoofd?
 Geen financiële problemen?

Kom dan naar de gratis budgettrainingen van Stichting Knip. De budgettrainingen is voor alle inwoners van de gemeente Emmen, gemeente Midden-Groningen, gemeente Midden-Drenthe, huurders en woningzoekenden van Lefier, Domesta, Actium, Woonservice en van het Groninger Huis.

De eerstvolgende training kun je vinden in onze agenda

Maatwerk
Soms heeft iemand meer aandacht nodig of is het niet wenselijk cq. mogelijk de budgettraining in een groep te volgen. Voor deze doelgroep biedt Stichting Knip budgetcoaching aan: 1 op 1 coaching, waarbij een deelnemer persoonlijk begeleid wordt bij het maken van bijvoorbeeld een financiële planning. Budgetcoaching heeft hetzelfde doel als budgettraining: het vergroten van zelfredzaamheid en leren vooruitkijken en plannen. Alleen de vorm is anders en meer op iemands persoonlijke situatie toegespitst. Maatwerk dus!
Neem contact op voor de mogelijkheden.